پذیرش مسافران نوروزی از ۲۴ اسفند در همدان

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

مدیر‌کل میراث فرهنگی استان همدان با اعلام این خبر که پذیرش مسافران نوروزی از ۲۴ اسفند در همدان آغاز می‌شود، گفت: ظرفیت اسکان ۲۰ هزار و ۵۸۰ نفری در همدان برای اقامت گردشگران و علاقه‌مندان سفر به همدان آماده است.

پذیرش مسافران نوروزی از ۲۴ اسفند در همدان

به گزارش خبر گزاری تسنیم از همدان، محسن معصوم علیزاده صبح امروز در ستاد خدمات سفر نوروزی و ماه مبارک رمضان استان همدان، اظهار داشت: امسال هم مانند سال گذشته اسکان و اقامتگاه های رسمی استان شامل هتل، اقامتگاه و غیره با ظرفیت 6 هزار و 600 فضای اقامتی، مهمانسرای ادارات با 7 هزار و 280 فضا میزبان مسافران به همدان خواهد بود.

وی با بیان اینکه در سال جاری همزمانی ماه رمضان رمضان را با عید نوروز خواهیم داشت و این مسئله، باعث ایجاد محدودیت های در این زمینه خواهد شد بیان کرد: انتظار داریم اطلاع رسانی ویژه ای در خصوص شأن روزه داری صورت گیرد و همچنین افطاری ساده برای مسافران در نظر گرفته شده و واحدهای پذیرایی نیز بر اساس لیست کشیک فعال خواهند بود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان از انجام هماهنگی های لازم با سایر دستگاه ها و برگزالری جلسات توجیهی با نیروهای خدماتی سخن گفت و تصریح کرد: ستاد سفر در استان همدان یک ستاد فرا بخشی است و انتظار داریم تمامی دستگاه های اجرایی عضو این ستاد برای برگزاری هر چه بهتر برنامه های نوروز و ماه مبارک رمضان پای کار باشند.

علیزاده اشاره به اینکه در 30 کیلومتری شهرهای استان طرح 3060 در نظر گرفته شده و از هفته آخر اسفندماه پذیرش مهمانان نوروزی را خواهیم داشت، ادامه داد: با همکاری امور عشایری استان در 30 کیلومتری شهرهای استان سیاه چادرهایی برقرار خواهد شد تا مسافران قبل از ورود به شهر بتوانند استراحت مختصری داشته باشند.

وی از فعالیت 10 کمیته فعال در ستاد سفر استان همدان خبر داد و افزود: تلاش شده تمامی برنامه های در نظر گرفته شده برای آیین نوروز و ماه رمضان در مرکز همدان به صورت ابلاغ و برش شهرستانی نیز با همکاری فرمانداری های شهرستان ها اجرا و برگزار شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان همچنین از برگزاری آئین های سنتی از جمله مراسم چهارشنبه سوری در اماکن تاریخی و گردشگری همدان خبر داد و گفت: این آیین ها در تمامی مراکز تاریخی و گردشگری به ویژه سایت تاریخی هگمتانه برگزار می شود و 35 سفره هفت سین نمادین نیز در استان چیده خواهد شد.

علیزاده با اشاره به اینکه در این مدت 52 جایگاه خدمات سفر بین راهی را انجام می دهند، عنوان کرد: بیش از 95 هزار اقلام تبلیغاتی برای نوروز امسال در استان پخش خواهد شد و 500 ساعت برنامه فرهنگی و گردشگری نیز به اجرا گذاشته می شود.

وی ادامه داد: در استان همدان 150 برنامه آیینی نوروزگاه، 16 بازارچه صنایع دستی موقت با 220 غرفه، 3 نمایشگاه دائمی با 9 رسته و فعال بودن بازار سفال در شهر لالجین و مبل و منبت در ملایر نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه 52 راهنمای گردشگری در ایام نوروز 1403 در استان همدان فعالیت خواهند داشت، تاکید کرد: توجه ویژه به بخش خصوصی در حوزه گردشگری و اسکان را همچون سال های گذشته اولویت نخست کمیته اسکان دانست.

وی در پایان از 1450 چشمه سرویس بهداشتی در استان همدان خبر داد و گفت: این سرویس های بهداشتی در 170 نقطه مختلف استان همدان در نظر گرفته شد تا مسافران مشکلی در این خصوص نداشته باشند.

انتهای پیام/


منبع خبر

تبلیغات کلیکی


پربیننده ترین

آخرین خبر ها سایر گروه ها

وب گردی

آدرس وب سایت شما

آدرس وب سایت شما

آدرس وب سایت شما

آدرس وب سایت شما


بازار کار

دهمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی- عرصه ای برای به نمایش درآمدن موفقیت های خیره کننده شرکت های زیرمجموعه تاپیکو

راه اندازی اپل واچ چگونه است؟

اگر قصد اجاره خودرو برای مسافرت دارین ، این هشدار را جدی بگیرید

ایمپلنت یک روزه دندان با تحویل روکش

آشنایی با گچبری و انواع آن (سقف و دیوار)

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۲/۱۶

حمایت ۴۷۴ هزار میلیارد ریالی بانک صادرات ایران از بخش های اقتصاد مقاومتی

معاون توسعه بازار بیمه ملت دبیر برگزیده کارگروه های تخصصی سندیکای بیمه گران ایران شد

کسب رتبه برتر در جشنواره روابط عمومی های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط رایتل

درخشش روابط عمومی بانک رفاه کارگران در نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی