مصائب فیلمسازی در مشهد از زبان یک کارگردان سینما/ مسئولانی که پای کار نیستند!

۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۵

پیش‌تولید فیلم تلویزیونی سجاده عشق به کارگردانی و تهیه کنندگی حامد اعظمی حسینی و نویسندگی مصطفی رجب‌زاده در مشهد آغاز شده و قرار است پس از تولید از سیمای جمهوری اسلامی پخش شود.

مصائب فیلمسازی در مشهد از زبان یک کارگردان سینما/ مسئولانی  که پای کار  نیستند!

به گزارش از مشهد، سجاده عشق فیلمی در ژانر اجتماعی دینی با محوریت خانواده و تشویق به جوانی جمعیت است. حامد اعظمی حسینی که کارگردانی این فیلم تلویزیونی را بر عهده دارد، فارغ التحصیل رشته کارگردانی سینماست و از سال 1383 وارد این حرفه شده است. حسینی تاکنون در پروژه های کوتاه و بلند سینمایی و تلویزیون همکاری داشته و آخرین کار هنری وی تولید فیلم تلویزیونی "هفتادویکمین سال" بوده است. این فیلم که امسال از شبکه استانی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد با استقبال خوب مخاطبان روبه رو و در دو جشنواره داخلی نیز پذیرفته و اکران شد.

اعظمی حسینی اکنون در حال ساخت فیلم تلویزیونی "سجاده عشق" است. این کارگردان معتقد است که با زبان سینما می توان فرهنگ جامعه را متحول و مردم را متوجه مبانی ارزشی و فرهنگی کرد.

به عنوان کارگردانی که چندین سال مشغول به فعالیت های هنری است، فیلمسازی در مشهد را چطور می بینید؟

در هر کجا که یک فیلمساز بخواهد کار کند، سختی های خودش را دارد. در مشهد هنرمندان خوبی فعالیت دارند و از طرفی بسیاری از هنرمندان مطرح کشور در ابتدا کار خود را از این شهر آغاز کرده اند. از طرف دیگر مشهد برای فیلمبرداری مکان های خوبی دارد، هرچند در کنار همه این ظرفیت های هنری مشکلاتی هم هست.

درباره سختی های کار هنری در مشهد توضیح می دهید؟

به عقیده من پیدا کردن سرمایه گذاری که بتواند روی یک پروژه سینمایی یا تلویزیونی و حتی فیلم کوتاه سرمایه گذاری کند و به بازگشت سرمایه اش اعتماد داشته باشد، در مشهد سخت و دشوار است. البته در این شهر وعده های ناتمام و همکاری نکردن مسئولانی که باید پای کار باشند، ولی نیستند هم زیاد است، اما خب عشق به سینما و ارادت قلبی بنده به امام مهربانی ها باعث شده تا با وجود همه سختی ها کار در سینما را ادامه دهم و این مسیر را همچنان ادامه خواهم داد.

از اثر جدیدتان؛ فیلم سجاده عشق بگویید و اینکه در چه مراحلی از ساخت قرار دارد؟

سجاده عشق یک فیلم اجتماعی و دینی با محوریت خانواده است. این فیلم به جوانی جمعیت و تشویق به فرزندآوری می پردازد و پیش تولید آن آغاز شده و پاییز امسال کار ساخت آن به پایان می رسد. سجاده عشق با استانداردهای تلویزیونی ساخته می شود و در حال گفت وگو با شبکه های مختلف تلویزیون برای پخش آن هستیم.

برای تولید این فیلم تا چه اندازه از فضای شهری مشهد استفاده شده است؟

تمام مراحل این فیلم در مشهد ساخته می شود و سعی کرده ایم از فضاهای متفاوت شهر به منظور معرفی به مخاطب (هموطنان) استفاده کنیم. از آنجا که خودم مشهدی هستم، تمام عوامل فیلم و بازیگران هم از این شهر انتخاب شده اند.

چه بازیگرانی در این فیلم بازی کرده اند؟

در این فیلم تلویزیونی بازیگران پیشکسوتی مانند احمد مینایی، حسین رستمیان، مینو پروستان زاده، بنفشه قرایی، فرشید شاهسون پور، علیرضا ملک زاده، علیرضا قبادی، علی ساعتی، مژگان محسن زاده و بازیگران جوانی همچون مهدی کوشکی، بیتا آریا، علیرضا دهقان، متینا صادقی، یسنا مروتی، هستی برزگر، مهزاد شانی، شهزاد شانی، امیر سعادت نیا، امیر محمد جوارشکیان و شهرام کوشکی حضور دارند و به ایفای نقش می پردازند.

ایده ساخت فیلم چطور به ذهنتان رسید؟

شبی مشغول قدم زدن در خیابان بودم که چشمم به یک بیلبورد شهری درخصوص جمعیت افتاد. از همانجا فکرم به این موضوع مشغول شد که جوانی جمعیت چقدر برای کشور ما مهم است و جامعه نیاز دارد که درخصوص جوانی جمعیت آگاهی پیدا کند. ایده فیلم سجاده عشق نیز از همینجا و با محوریت خانواده و اهمیت بنیان خانواده و خانواده دوستی شکل گرفت.

هزینه تولید این فیلم به چه صورت تامین شده است؟

تمام سرمایه این فیلم شخصی است و تا به حال هیچ گونه حمایتی از هیچ کجا دریافت نکردیم. البته امیدواریم که علاقه مندان به هنر سینما بتوانند از تولید محصولات هنری حمایت کنند و به سرمایه گذاری در فیلم های تلویزیونی علاقه مند شوند.

و در نهایت انتظارتان از مسئولان؟

طبیعتا دوست داریم که سازمان های دولتی حمایت خود را از این فیلم ارزشی اعلام کنند، چون معتقدم با زبان سینما و هنر می توان فرهنگ یک جامعه را تغییر داد و مردم را متوجه اهمیت مبانی مورد نظر از جمله ضرورت افزایش جمعیت کرد. بنابراین هر چه حمایت مسئولان از هنرمندان بیشتر شود، رغبت آنها برای ورود به این عرصه هم بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/282/.


منبع خبر

تبلیغات کلیکی


پربیننده ترین

آخرین خبر ها سایر گروه ها

وب گردی

آدرس وب سایت شما

آدرس وب سایت شما

آدرس وب سایت شما

آدرس وب سایت شما


بازار کار

دهمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی- عرصه ای برای به نمایش درآمدن موفقیت های خیره کننده شرکت های زیرمجموعه تاپیکو

راه اندازی اپل واچ چگونه است؟

اگر قصد اجاره خودرو برای مسافرت دارین ، این هشدار را جدی بگیرید

ایمپلنت یک روزه دندان با تحویل روکش

آشنایی با گچبری و انواع آن (سقف و دیوار)

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۲/۱۶

حمایت ۴۷۴ هزار میلیارد ریالی بانک صادرات ایران از بخش های اقتصاد مقاومتی

معاون توسعه بازار بیمه ملت دبیر برگزیده کارگروه های تخصصی سندیکای بیمه گران ایران شد

کسب رتبه برتر در جشنواره روابط عمومی های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط رایتل

درخشش روابط عمومی بانک رفاه کارگران در نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی