رتبه پنجم کنکور زبان: در کلاس های کنکوری اصلا شرکت نکردم/ روزانه ۷ ساعت مطالعه داشتم

۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

رتبه ۵ گروه آزمایشی زبان‌های خارجی گفت: از بچگی به زبان‌های خارجی به ویژه انگلیسی علاقه داشتم و با تکیه بر توانمندی خود به این موفقیت دست یافتم چراکه هیچ کلاس کنکوری نرفتم.

رتبه پنجم کنکور زبان: در کلاس های کنکوری اصلا شرکت نکردم/ روزانه 7 ساعت مطالعه داشتم

به گزارش از سنندج، اسامی نفرات برتر کنکور 1402 در حالی اعلام شده که میان 40 رتبه برتر نام دو نفر به عنوان نماینده پرافتخار استان کردستان به چشم می خورد. امید کتاب اللهی از گروه آزمایشی زبان های خارجی با رتبه 5 از سقز و دیاکو فاروقی از گروه آزمایشی علوم تجربی رتبه 8 از سقز را به خود اختصاص داده است،

کسب این موفقیت ها در حالی ست که در واقع از بین 25 هزار داوطلب کنکور در کردستان، تنها دو نفر توانسته عنوان داوطلب برتر را کسب کند، در حالی که در سال گذشته یک نفر داوطلب برتر تک رقمی هم در استان نداشتیم و دو نفر 2 رقمی و 30 نفر سه رقمی بودند.

امید کتاب اللهی رتبه 5 گروه آزمایشی زبان های خارجی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج اظهار داشت: متولد 1384 در سنندج هستم و از همان دوران کودکی که تازه وارد کلاس اول ابتدایی شدم، به درس خواندن علاقه شدیدی داشتم، دوران راهنمایی و دبیرستان را هم در این شهر گذرانده و هدفم موفقیت در کنکور بود.

وی با قدردانی و ابراز خرسندی از اینکه خانواده ام از همه لحاظ چه روحی چه مالی بزرگترین حامیم بودند، گفت: هیچ گاه خانواده ام در انتخاب رشته درسیم اذیتم نکردند اینکه نظر خود را دیکته کنند و به گروه دیگر بروم، زبان را انتخاب کردم و هیچ گونه کم و کاستی برایم نگذاشتند.

رتبه 5 گروه آزمایشی زبان های خارجی با بیان اینکه از بچگی به زبان های خارجی به ویژه انگلیسی علاقه داشتم، افزود: زبان آلمانی را نیز برای مدتی کوتاه ادامه دادم اما به خاطر کنکور رها و انگلیسی را انتخاب و دنبال کردم، از کلاس 11 به صورت جدی برنامه ریزی و شروع کردم.

وی خاطرنشان کرد: از پایه یازدهم از روزی سه ساعت درس خواندن را شروع کردم تا به 7 ساعت رسیدم، حقیقتاً تا پایه دهم، کلاس زبان رفتم و دیپلم زبان گرفتم اما از آن موقع به بعد دیگر هیچ کلاسی نرفتم و بیشتر توانمندی خودم بود، نیازی نمی دیدم مجدد به کلاس بروم چراکه همه چیز را می دانستم.

کتاب اللهی با ذکر اینکه در کلاس های کنکوری زبان اصلا شرکت نکردم، تأکید کرد: توصیه ام به هم سن و سال های خودم این است که ابتدا علاقه خود را دنبال کرده و سپس با تکیه بر توانمندی های خود، هدفشان را دنبال کنند چراکه برخی ها به خاطر نظر دیگران و خانواده هایشان رشته ای را دنبال کرده که اصلا خودشان هیچ علاقه ای به آن نداشته و پس از چندین سال سرخورده و دچار مشکل می شوند.

وی با تأکید بر اینکه پشت کنکوری ها اصلاً از کنکور نترسند، عنوان کرد: به نظر بنده کنکور جای ترس و اضطراب نیست، به اراده خودشان اعتماد کنند.

رتبه 5 گروه آزمایشی زبان های خارجی در پاسخ به این سؤال که چطور متوجه شدید که این رتبه را کسب کرده اید؟ توضیح داد: ساعت 10 صبح روز گذشته دخترخاله ام از تهران به من زنگ زد و مژده خوبی به من داد، با این خبر بسیار امیدوارتر شدم. خوشحالم از اینکه جدا از خانواده ام توانستم دل هم استانی هایم را هم شاد کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این رشته را دنبال می کنید، گفت: در کنکور ریاضی هم شرکت کرده ام که احتمالاً فردا یا چند روز آینده نتیجه آن اعلام شود، فعلاً منتظر می مانم ببینم آنجا چه رتبه و رشته ای می آورم.

کتاب اللهی ابراز داشت: در پایان جا دارد از این تریبون مردمی از زحمات کادر زحمتکش مدرسه و معلم هایم در تیزهوشان شهید بهشتی ناحیه دو سنندج، خانواده ام به ویژه خواهرم که دانشجو دانشگاه کردستان و تجربه بسیار خوبی در کنکور داشت و در این راه زیاد کمکم کرد، تشکر کنم، امیدوارم همواره دل شان شاد بماند.

انتهای پیام/481/


منبع خبر

تبلیغات کلیکی


پربیننده ترین

آخرین خبر ها سایر گروه ها

وب گردی

آدرس وب سایت شما

آدرس وب سایت شما

آدرس وب سایت شما

آدرس وب سایت شما


بازار کار

دهمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی- عرصه ای برای به نمایش درآمدن موفقیت های خیره کننده شرکت های زیرمجموعه تاپیکو

راه اندازی اپل واچ چگونه است؟

اگر قصد اجاره خودرو برای مسافرت دارین ، این هشدار را جدی بگیرید

ایمپلنت یک روزه دندان با تحویل روکش

آشنایی با گچبری و انواع آن (سقف و دیوار)

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۲/۱۶

حمایت ۴۷۴ هزار میلیارد ریالی بانک صادرات ایران از بخش های اقتصاد مقاومتی

معاون توسعه بازار بیمه ملت دبیر برگزیده کارگروه های تخصصی سندیکای بیمه گران ایران شد

کسب رتبه برتر در جشنواره روابط عمومی های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط رایتل

درخشش روابط عمومی بانک رفاه کارگران در نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی