بومی سازی کمپرسور ۱۰هزارتنی برای نخستین بار در صنایع نفت و گاز کشور

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶

مجری طرح میدان‌های نفتی سپهر و جفیر گفت: تحریم‌ها در زمینه تولید نفت بی‌تأثیر بوده و نه‌تنها خللی در کار ما وارد نکرده است، بلکه برای نخستین بار کمپرسور ۱۰هزارتنی بومی‌سازی شده است.

بومی سازی کمپرسور ۱۰هزارتنی برای نخستین بار در صنایع نفت و گاز کشور

به گزارش در اهواز همایون کاظمی امروز، چهارشنبه، در حاشیه بازدید خبرنگاران از میدان های نفتی سپهر و جفیر با بیان اینکه "مهم ترین مأموریت ما توسعه میادین مشترک با عراق است"، اضافه کرد: از زمانی که فعالیت های خود را در میادین نفتی متمرکز کرده ایم، شاهد پیشرفت های قابل توجهی بودیم.

وی با اعلام اینکه "هدف نهایی ما تجمیع 540 میلیون بشکه نفت در طول 20 سال است"، افزود: میدان های سپهر و جفیر مشترک نیستند و جزو اولین قراردادهای جدید نفتی ایران تحت عنوان ipc هستند که با شرکت سرمایه گذار و هلدینگ پاسارگاد عقد قرارداد شده است.

مجری طرح میدان های نفتی سپهر و جفیر گفت: میدان های سپهر و جفیر از بزرگ ترین میدان های نفتی است که در سه فاز پیش بینی شده اند و مدت زمان قراردادهای آنها 20ساله و هدف نهایی فعالیت شان تولید تجمیعی 540میلیون بشکه نفت است.

وی ادامه داد: تولید نفت در فاز اول میدان های سپهر و جفیر 36 هزار بشکه در روز است که در فاز دوم این رقم به 110 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

کاظمینی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مثبت ما این است که در این میادین با هشت حلقه چاه به تولید 36 هزار و 500 بشکه نفت در روز رسیده ایم که پیش بینی می شد این میزان تولید با 20 حلقه چاه رقم بخورد.

وی با بیان اینکه حفاری 12 حلقه چاه به پایان رسیده و 8 حلقه چاه وارد مدار تولید شده است، عنوان کرد: در مرحله دوم طبق برنامه ریزی های انجام شده، 4 حلقه چاه دیگر نیز در مدار تولید قرار خواهد گرفت.

مجری طرح میدان های نفتی سپهر و جفیر ادامه داد: در زمینه اشتغال نیروهای بومی، متخصص زیادی به کارگیری شده است و تاکنون از 25 پیمانکار بومی استفاده شده است.

وی با ابراز اینکه "در زمان حاضر مرحله اول از نظر زمان بندی به پایان رسیده و از اسفند نیز مرحله دوم آغاز شده است، گفت: ای پی آی نفت میدان های سپهر و جفیر بین 38 تا 42 است که از بالاترین کیفیت نفت برخوردار است.

کاظمینی یادآور شد: تحریم ها در زمینه تولید نفت بی تأثیر بوده و نه تنها هیچ گونه خللی به کار ما وارد نکرده است، بلکه برای نخستین بار کمپرسور 10هزارتنی بومی سازی شده است.

به گزارش تسنیم، میدان های نفتی سپهر و جفیر در فاصله 50کیلومتری جنوب غرب اهواز است که بین میادین آزادگان جنوبی و یادآوران قرار دارد.

انتهای پیام/+


منبع خبر

تبلیغات کلیکی


پربیننده ترین

آخرین خبر ها سایر گروه ها

وب گردی

آدرس وب سایت شما

آدرس وب سایت شما

آدرس وب سایت شما

آدرس وب سایت شما


بازار کار

دهمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی- عرصه ای برای به نمایش درآمدن موفقیت های خیره کننده شرکت های زیرمجموعه تاپیکو

راه اندازی اپل واچ چگونه است؟

اگر قصد اجاره خودرو برای مسافرت دارین ، این هشدار را جدی بگیرید

ایمپلنت یک روزه دندان با تحویل روکش

آشنایی با گچبری و انواع آن (سقف و دیوار)

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۲/۱۶

حمایت ۴۷۴ هزار میلیارد ریالی بانک صادرات ایران از بخش های اقتصاد مقاومتی

معاون توسعه بازار بیمه ملت دبیر برگزیده کارگروه های تخصصی سندیکای بیمه گران ایران شد

کسب رتبه برتر در جشنواره روابط عمومی های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط رایتل

درخشش روابط عمومی بانک رفاه کارگران در نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی