سفر بنی گانتس به واشنگتن و نمایش خسته کننده سران آمریکایی و اسرائیلی

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴

عبدالباری عطوان ادعاهای حقوق‌بشری آمریکا درباره غزه و اختلافات ساختگی دولت بایدن با کابینه نتانیاهو را نمایشی مضحک خوانده اعلام کرد که دروغ‌های واشنگتن برای همه دنیا فاش شده است و همه می‌دانند آمریکا بزرگترین عامل جنگ نسل‌کشی علیه غزه است.

سفر بنی گانتس به واشنگتن و نمایش خسته کننده سران آمریکایی و اسرائیلی

به گزارش گروه بین الملل ، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب و سردبیر روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم در مقاله جدید خود به سفر «بنی گانتس» عضو ارشد کابینه جنگی رژیم صهیونیستی به آمریکا و نمایش مضحکی که درباره اختلاف میان دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر به راه افتاده است اشاره کرده نوشت: لطفاً به عقل و شعور ما احترام بگزارید؛ زیرا ما آن قدر احمق نیستیم که نمایش های کمدی خسته کننده و ضعیف شما را با این کارگردانی و بازی ضعیف باور کنیم.

نمایش مضحک آمریکا و اسرائیل در غزه

عطوان افزود: ما در اینجا درباره جنجال و هیاهوی ساختگی آمریکا درباره برخی حرکات صحبت می کنیم که از خلال آن تلاش دارد وانمود کند که بین دولت بایدن و کابینه اسرائیل به ریاست نتانیاهو بر سر جنگ غزه اختلاف وجود دارد؛ جنگ نسل کشی و پاک سازی قومی که ارتش اشغالگر از 5 ماه قبل علیه مردم ما در نوار غزه به راه انداخته است. متأسفانه برخی اعراب نیز فریب آمریکا را خوردند و از طریق رسانه های خود شروع به ترویج و تبلیغ این مانور آمریکا کردند.

در ادامه این مقاله آمده است، اگر بایدن در مواضع خود (در زمینه ادعاهای حقوق بشری در غزه) جدی است حداقل کاری که می تواند انجام دهد، فرستادن ناوهای هواپیمابر مملو از کمک های بشردوستانه به سواحل غزه و توقف همه معاملات تسلیحاتی با اسرائیل است، اما بایدن که تا این لحظه حتی لفظ آتش بس را هم به زبان نمی آورد و قطعنامه های شورای امنیت برای آتش بس در غزه را وتو می کند، بازیگر بسیار بدی است و در دروغگویی و گمراه کردن و به سخره گرفتن دیگران به ویژه متحدان عربش، از نتانیاهو پیشی می گیرد.

گانتس فرقی با نتانیاهو ندارد

به نوشته عطوان، این سروصداهای اغراق آمیز که در دیدار «کاملا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا و بنی گانتس هم وجود داشت و بدون اجازه نتانیاهو بود، نشان دهنده قدرت دولت بایدن نیست بلکه ضعف و ناتوانی آن را در مقابله با سر افعی یعنی نتانیاهو و کابینه وی به شکل مستقیم نشان می دهد. بنی گانتس هم هیچ فرقی با نتانیاهو ندارد، در غیر این صورت از پیوستن به کابینه جنگی نتانیاهو امتناع می کرد و بیش از 5 ماه در این کابینه نمی ماند و صهیونیست ها را تشویق به کشتار مردم بی گناه فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری نمی کرد.

این نویسنده فلسطینی تأکید کرد: حضور گانتس در کابینه جنگی رژیم اشغالگر و شرکت در همه جلسات این کابینه بدان معناست که او هم همانند سایر صهیونیست ها یک جنایتکار جنگی است که در ریختن خون بیش از 30 هزار فلسطینی نقش داشته است. گانتس یک جنایتکار جنگی است و تلاش دولت آمریکا برای بهبود وجهه او و پاک کردن دستانش از خون کودکان غزه، به مثابه یک جنایت جنگی دیگر از سوی واشنگتن در بالاترین سطوح است.

عبدالباری عطوان ادامه داد: بنی گانتس باید به دادگاه جنایات جنگی منتقل گردد تا مجازات شود. جنگ ما به عنوان فلسطینی ها، با نتانیاهو یا حزب فاشیست او نیست بلکه ما با پروژه آپارتاید می جنگیم. آنچه کابینه نتانیاهو را ضعیف می کند، بنی گانتس و یا دعوت از او برای سفر به آمریکا نیست بلکه مقاومت اسطوره ای و مثال زدنی مردان مقاومت و فرماندهان آنها و فداکاری و طوفان مقاومت است که پروژه آپارتاید صهیونیسم را متزلزل کرده است.

در این یادداشت تأکید شده است: ما بسیار در تعجبیم که برخی طرف ها از سخنان کاملا هریس و نگرانی ساختگی او درباره وضعیت انسانی نوار غزه و درخواست از اسرائیل برای انجام اقدامات بیشتر جهت ارسال کمک به غزه و هشدار درباره حمله به شهر رفح تمجید می کنند، واقعاً اینجا چه چیزی هست که جای تقدیر و تمجید داشته باشد و آیا مثلاً کاملا هریس با این سخنان خود مکه را فتح کرده است؟

آمریکا اصلی ترین شریک جنگ خونین غزه است

عبدالباری عطوان ادامه داد: دولت بایدن هم مانند خود او صهیونیست ترین دولت تاریخ آمریکاست که نتانیاهو به طور کامل بر آن سیطره دارد و از طریق شاگردان خود و در رأس آنها «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و «عاموس هوکشتاین» مشاور صهیونیست بایدن و... دولت آمریکا را کنترل می کند. اگر بایدن در کوچکترین مواضع و ادعاهای دولت خود درباره تلاش برای کمک رسانی به غزه جدی بود، خودش یک کنفرانس مطبوعاتی در این زمینه برگزار می کرد نه اینکه خانم کاملا هریس را از گور فراموشی و حاشیه بیرون بیاورد و این مأموریت مضحک را به او بسپارد.

وی تصریح کرد: آمریکا شریک اصلی جنگ خونین غزه است و بیشترین مسئولیت را در جنگ نسل کشی و پاک سازی قومی غزه به عهده دارد و دروغ بودن همه ادعاهایش درباره دموکراسی و حقوق بشر افشا شده است و اکنون در همه دنیا منزوی شده است.

در پایان مقاله عطوان آمده است: تنها راهی که در برابر آمریکا و رژیم اشغالگر جواب می دهد استفاده از زبان زور است؛ همان کاری که برادران ما در یمن با شجاعت و مردانگی و به شکل بی سابقه انجام می دهند و کشتی های اسرائیل و متحدانش را هدف قرار می دهند، بنابراین اگر دولت بایدن اقدام به عقب نشینی هم بکند به خاطر مقاومت مردان قهرمان ماست.

انتهای پیام/+


منبع خبر

تبلیغات کلیکی


پربیننده ترین

آخرین خبر ها سایر گروه ها

وب گردی

آدرس وب سایت شما

آدرس وب سایت شما

آدرس وب سایت شما

آدرس وب سایت شما


بازار کار

دهمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی- عرصه ای برای به نمایش درآمدن موفقیت های خیره کننده شرکت های زیرمجموعه تاپیکو

راه اندازی اپل واچ چگونه است؟

اگر قصد اجاره خودرو برای مسافرت دارین ، این هشدار را جدی بگیرید

ایمپلنت یک روزه دندان با تحویل روکش

آشنایی با گچبری و انواع آن (سقف و دیوار)

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۲/۱۶

حمایت ۴۷۴ هزار میلیارد ریالی بانک صادرات ایران از بخش های اقتصاد مقاومتی

معاون توسعه بازار بیمه ملت دبیر برگزیده کارگروه های تخصصی سندیکای بیمه گران ایران شد

کسب رتبه برتر در جشنواره روابط عمومی های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط رایتل

درخشش روابط عمومی بانک رفاه کارگران در نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی