نخستین تصاویر با وضوح بالا از ایستگاه فضایی چین منتشر شد

۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰

چین برای نخستین بار تصاویر جدید و با وضوح بالا از ایستگاه فضایی این کشور را منتشر کرد. این تصاویر نخستین تصاویر از پیکربندی کامل ایستگاه فضایی چین را نشان می‌دهد.

نخستین تصاویر با وضوح بالا از  ایستگاه فضایی چین  منتشر شد

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم ؛ چین روز سه شنبه در قالب یک کنفرانس مطبوعاتی در منطقه اداری ویژه هنگ کنگ از نخستین تصاویر (سه تصویر) با وضوح بالا از ایستگاه فضایی چین رونمایی کرد.

این تصاویر توسط خدمه مأموریت Shenzhou-16 هنگامی که فضاپیمای آنها قبل از بازگشت خدمه به زمین در اطراف ایستگاه فضایی پرواز می کرد، ثبت شد. آنها نخستین تصاویر از پیکربندی کامل ایستگاه فضایی چین را ثبت کردند.

"جینگ هایپنگ، ژو یانگژو و گی هایچائو" فضانوردان مأموریت Shenzhou-16 چین در 31 اکتبر پس از یک مأموریت 154 روزه در ایستگاه فضایی این کشور، به سلامت به زمین بازگشتند. در حال حاضر خدمه مأموریت Shenzhou-17 در ایستگاه فضایی مستقر شدند.

ایستگاه فضایی چین ,

ایستگاه فضایی چین ,

ایستگاه فضایی چین ,

ایستگاه فضایی مدولار بزرگ چین یا ایستگاه فضایی تیانگونگ به اختصار (CSS) یک ایستگاه فضایی است که در مدار نزدیک زمین بین 340 تا 450 کیلومتری سطح زمین قرار دارد. ایستگاه فضایی چین تقریباً یک پنجم جرم ایستگاه فضایی بین المللی و تقریباً به اندازهٔ ایستگاه فضایی میر روسی خارج شده خواهد بود.

انتظار می رود جرم ایستگاه فضایی چینی بین 80 تا 100 تن (180٬000 تا 220٬000 lb) باشد. عملیات از مرکز کنترل پرواز هوافضای پکن در چین کنترل خواهد شد. تاریخ راه اندازی ماژول اصلی، Tianhe ("هارمونی آسمان ها") 29 آوریل 2021 بوده است.

CSS یک ایستگاه فضایی مدولار نسل سوم خواهد بود. ایستگاه های فضایی نسل اول، مانند سالیوت اولیه، آلماز و اسکای لاب، ایستگاه های تک قطعه ای بودند و برای تأمین مجدد طراحی نشده بودند. ایستگاه های نسل دوم سالیوت 6 و 7 و تیانگونگ 1 و 2 برای تأمین مجدد وسط مأموریت طراحی شده اند. ایستگاه های نسل سوم مانند میر، ایستگاه فضایی بین المللی و CSS ایستگاه های فضایی مدولار هستند که از مدارهای جداگانه پرتاب شده روی مدار جمع می شوند. روش های طراحی مدولار می توانند قابلیت اطمینان را تا حد زیادی بهبود بخشند، هزینه ها را کاهش دهند، چرخه توسعه را کوتاه کنند و نیازهای متنوع کار را برآورده کنند.

ایستگاه فضایی چین با ساخت ماژول هسته در مرکز به صورت T شکل شده است و این ایستگاه می تواند با بیش از 100 متر مکعب فضا برای زندگی و کار، شش برابر بزرگتر از آزمایشگاه فضایی Tiangong-2 را در خود جای دهد. در ایستگاه فضایی چین شش منطقه برای فضانوردان از جمله کار، خواب، سرویس بهداشتی، ناهارخوری، مراقبت های بهداشتی و ورزش در نظر گرفته شده است.

در ایستگاه، سه اتاق جداگانه و یک توالت وجود دارد که به سه فضانورد امکان زندگی و اقامت طولانی مدت را می دهد. قسمت ناهارخوری دارای یک میز ناهارخوری جمع شونده و تجهیزات برای گرم کردن یا سرد نگه داشتن غذا و همچنین تامین آب آشامیدنی است و در قسمت ورزش نیز مجهز به دستگاه تردمیل و دوچرخه فضایی است.

این ایستگاه دارای سیستم پشتیبانی برای تولید مجدد اکسیژن و دفع دی اکسید کربن و گازهای خطرناک و همچنین بازیافت آب است که این امر میزان بار کالاهای مصرفی ارسال شده به فضا را کاهش می دهد و باعث طولانی شدن اقامت فضانوردان در ایستگاه فضایی می شود؛ تهویه مطبوع، رطوبت و دمای کار تجهیزات در محدوده مناسب قرار دارد و همچنین فضانوردان می توانند در اینترنت گشت و گذار کنند که برای این کار شبکه هایی با حداکثر سرعت 10 گیگابیت در ثانیه در دسترس آنها قرار خواهد داشت.

ایستگاه فضایی چین , ایستگاه فضایی چین , ایستگاه فضایی چین , ایستگاه فضایی چین ,

انتهای پیام/


منبع خبر

تبلیغات کلیکی


پربیننده ترین

وب گردی

آدرس وب سایت شما

آدرس وب سایت شما

آدرس وب سایت شما

آدرس وب سایت شما


بازار کار

دهمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی- عرصه ای برای به نمایش درآمدن موفقیت های خیره کننده شرکت های زیرمجموعه تاپیکو

راه اندازی اپل واچ چگونه است؟

اگر قصد اجاره خودرو برای مسافرت دارین ، این هشدار را جدی بگیرید

ایمپلنت یک روزه دندان با تحویل روکش

آشنایی با گچبری و انواع آن (سقف و دیوار)

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۲/۱۶

حمایت ۴۷۴ هزار میلیارد ریالی بانک صادرات ایران از بخش های اقتصاد مقاومتی

معاون توسعه بازار بیمه ملت دبیر برگزیده کارگروه های تخصصی سندیکای بیمه گران ایران شد

کسب رتبه برتر در جشنواره روابط عمومی های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط رایتل

درخشش روابط عمومی بانک رفاه کارگران در نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی