با مهم ترین فواید روغن کنجد برای مو آشنا شوید

۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

همانطور که می دانید یکی از ده ها روغن مایع خوراکی روغن کنجد است که مصارف گوناگونی دارد که یکی از آنها آشپزی و پخت و پز غذاست.

با مهم ترین فواید روغن کنجد برای مو آشنا شوید

به جهت طبیعی بودن این روغن و خواص فوق العاده آن، در دوره های مختلف از روغن کنجد در موارد مختلفی استفاده می شود.

اما استفاده از آن تنها به مصرف خوراکی ختم نشده، بلکه برای مراقبت از مو یک گزینه بسیار عالی و موثر است. می توانید نام روغن کنجد را در ترکیب بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی مختلف بیابیید وهمچنین می توانید برای بهره مندی از خواص آن به طور مستقیم روی مو و پوست سر استفاده کنید.

در این مقاله به نقل از سایت عطارک در مورد فواید روغن کنجد برای مو و نحوه استفاده از آن صحبت خواهیم کرد .پس با ما همراه باشید.

روغن کنجد برای مو

روغن کنجد حاوی عناصر زیادی است که برای سلامت بدن به طور کلی و مو به طور خاص از اهمیت بالایی برخوردار است. مواد تشکیل دهنده روغن کنجد عبارتند از :• گروهی از روغن ها با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی• ویتامین E با خاصیت آنتی اکسیدانی• ویتامین های B کمپلکس مانند ریبوفلاوین، تیامین، اسید پانتوتنیک، نیاسین، اسید فولیک و پیریدوکسین• اسیدهای آمینه که به ساخت پروتئین کمک می کنند.• مواد معدنی مانند مس، آهن، منگنز، کلسیم، سلنیوم، منیزیم، روی و فسفر

فواید روغن کنجد برای مو

روغن کنجد فواید زیادی برای مو دارد، زیرا حاوی عناصر موثر زیادی برای سلامت مو است و مهمترین فوایدروغن کنجد برای مو عبارتند از :

قوی ترین محرک رویش مو

ماساژ پوست سر با روغن کنجد به تحریک رشد مو کمک می کند، زیرا به تامین مواد مغذی مورد نیاز فولیکولهای مو برای رشد سالم کمک می کند. همچنین حاوی اسیدهای چرب ضروری، ویتامین E، فسفر و سایر مواد مغذی است که موهای شما را تقویت کرده و از شکستن آن جلوگیری می کند.

استفاده از روغن کنجد برای مو نیز کمک می کند تا هر گونه آسیب ناشی از مواد شیمیایی مورد استفاده در طی هر گونه درمان یا رنگ کردن مو را التیام بخشد.

درمان سفیدی زودرس

روغن کنجد دارای خواصی است که به تیره شدن موها کمک می کند، زیرا تولید ملانین را افزایش می دهد و در نتیجه برای درمان سفیدی زودرس عمل می کند و موهایی را که زود هنگام خاکستری شده اند به رنگ تیره تبدیل می کند. بدین منظور می توانید روغن کنجد را به پوست سر ماساژ دهید.

جالب است بدانید که تولید کنندگان با بهره مندی از این خواص کنجد، روغن کنجد را در برخی از رنگ موها و لوازم آرایشی که برای تیره کردن موها طراحی شده اند، استفاده می کنند.

روغن کنجد حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است، این اسیدهای چرب ضروری از جمله مهمترین مواد مغذی مورد نیاز بدن در رژیم غذایی هستند.

مطالعه ای که در سال 2017 انجام شد نشان داد که کمبود این اسیدهای چرب می تواند بر سلامت مو تأثیر بگذارد و باعث ریزش و نازک شدن موها شود، بنابراین استفاده از روغن کنجد برای به دست آوردن این اسیدهای چرب می تواند رشد مو را بهبود بخشد و ریزش مو را درمان کند.

درمان موهای خشک

روغن کنجد یک مرطوب کننده طبیعی است، بنابراین می تواند به نرم شدن موها کمک کند و تارهای آن را نرم تر نشان دهد. روغن کنجد حاوی گروهی از اسیدهای چرب سالم است که موها را مرطوب می کند.

تهیه شده توسط تیم خبرگزاری تنسیم

شوره سر در اثر خشکی پوست، حساسیت به محصولات مو و رشد قارچ در پوست سر ظاهر می شود، استفاده از روغن کنجد بر روی موها به خلاص شدن از شر این مشکلات که باعث ظاهر شدن شوره سر می شود، کمک میکند.

روغن کنجد می تواند به عنوان یک روغن پاک کننده نیز استفاده شود، زیرا چربی ها، کثیفی ها، پوست مرده، سموم و سایر آلاینده های تجمع یافته روی پوست سر را از بین می برد. و چون دارای خواص ضد باکتریایی است که باعث می شود پوست سر تمیز و عاری از باکتری باشد.

افزایش استحکام و درخشندگی مو

استفاده از ماسک مو با روغن کنجد ممکن است به تقویت فولیکول های مو و جلوگیری از دوشاخه شدن انتهای مو کمک کند. همچنین می تواند میزان جذب آب توسط هر تار مو را در طول دوش گرفتن کاهش دهد، زیرا آب بیش از حد داخل یک تار مو باعث تورم آن شده و باعث ضعف مو می شود. بنابراین روغن کنجد به بلندتر، قوی تر و براق شدن موها کمک می کند.

قویترین داروی ضد شپش خانگی

روغن کنجد دارای خواص ضد باکتریایی است، بنابراین استفاده منظم از آن به خلاص شدن از شر هر گونه قارچ، باکتری یا میکروب و شپش روی پوست سر کمک می کند. روغن کنجد می تواند برای درمان شپش سر به عنوان روغن حامل روغن های ضروری مانند روغن چریش و روغن درخت چای استفاده شود.

از موها در برابر نور خورشید محافظت کنید

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آفتاب داغ می تواند باعث مشکلات متعدد مو شود. روغن کنجد محافظت طبیعی در برابر اشعه های مضر فرابنفش را فراهم می کند، زیرا روغن کنجد برای مو به عنوان یک لایه محافظ عمل می کند که از مو در برابر اثرات نور مضر خورشید محافظت می کند.

روش های استفاده از روغن کنجد برای مو

روغن کنجد را می توان به روش های مختلفی برای مو استفاده کرد:• خوردن دانه کنجد: خوردن یک قاشق غذاخوری دانه کنجد هر روز در صبح به تحریک رشد مو کمک می کند، زیرا حاوی منیزیم و کلسیم مورد نیاز برای رشد مو است.• از آن در آشپزی استفاده کنید: روغن کنجد را می توان به وعده های غذایی روزانه اضافه کرد تا از مواد مغذی موثر برای سلامت مو استفاده کند.• ماساژ روغن کنجد روی مو و پوست سر: از روغن کنجد می توان برای ماساژ مو و پوست سر استفاده کرد، زیرا موها را از داخل به بیرون تغذیه می کند.• ماسک موی کنجد: روغن کنجد را می توان به هر ماسکی که برای مو استفاده می شود اضافه کرد.

"این مطلب تبلیغاتی است"


منبع خبر

تبلیغات کلیکی


پربیننده ترین

آخرین خبر ها سایر گروه ها

وب گردی

آدرس وب سایت شما

آدرس وب سایت شما

آدرس وب سایت شما

آدرس وب سایت شما


بازار کار

دهمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی- عرصه ای برای به نمایش درآمدن موفقیت های خیره کننده شرکت های زیرمجموعه تاپیکو

راه اندازی اپل واچ چگونه است؟

اگر قصد اجاره خودرو برای مسافرت دارین ، این هشدار را جدی بگیرید

ایمپلنت یک روزه دندان با تحویل روکش

آشنایی با گچبری و انواع آن (سقف و دیوار)

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۲/۱۶

حمایت ۴۷۴ هزار میلیارد ریالی بانک صادرات ایران از بخش های اقتصاد مقاومتی

معاون توسعه بازار بیمه ملت دبیر برگزیده کارگروه های تخصصی سندیکای بیمه گران ایران شد

کسب رتبه برتر در جشنواره روابط عمومی های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط رایتل

درخشش روابط عمومی بانک رفاه کارگران در نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی