آشنایی با گچبری و انواع آن (سقف و دیوار)

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸

هنر گچبری یک هنر تاریخی و تخصصی میباشد که با استفاده از گچ و تکنیک‌های مختلف، طرح‌ها و تزئینات زیبا روی سطوح دیوارها، سقف‌ها و سایر ساختارها ایجاد می‌شود.

آشنایی با گچبری و انواع آن (سقف و دیوار)

این هنر در طول تاریخ توسعه یافته و در تزئینات داخلی ساختمان ها و فضاهای داخلی به کار می رود.

هنر گچبری به عنوان یک هنر زیبایی شناسی و طراحی، از قدیم الایام در ساختمان ها به کار گرفته می شده است. در طول تاریخ، طرح ها و نمونه های مختلفی از گچبری تزئینی در ساختمان های تاریخی، عمارت ها ، قصر پادشاهان و افراد مهم و همینطور کلیساها به چشم می خورند.

شامل استفاده از الگوها، رویه ها، پانل ها و تزئینات سه بعدی است که روی سطوح قرار می گیرد. این تزئینات می توانند شامل طرح های هندسی، گل ها، پرنده ها، مجسمه ها و نمادهای عقاید و اعتقادات مختلف باشند. همچنین، از تکنیک های مختلفی مانند روکش دهی، بافت دهی، تراش و حکاکی بر روی سطح گچ استفاده می شود.

گچبری به عنوان یک هنر دستی و زیبایی بخش، هنرمندان و صنعتگران را به خلق آثار هنری منحصربه فرد و زیبا تشویق می کند. این هنر در بسیاری از فضاها از جمله خانه ها، هتل ها، رستوران ها و تئاترها به کار گرفته می شود تا فضاهایی زیبا، شگفت انگیز و با احساس را ایجاد کند.

مجموعه با مدیریت آقای "رضا پارسایی" که از برترین تیم های متخصص در امور گچبری ایران به شمار میروند با مشاوره کاملا رایگان و بازدید منزل شما جهت آنالیز تخصصی ، راهنمایی های لازم جهت اجرای پروژه های گچبریرا انجام میدهند.

گچبری کلاسیک روم مجری تمام خدمات گچبری اعم از گچبری کلاسیک، گچبری دستی، گچبری سنتی، گچبری سقف، قاب بندی دیوار و سقف ، گچبری دیوار و... میباشد. همینطور گچبری کلاسیک روم از تمام مناطق استان تهران از جمله مناطق یک تا پنج و همینطور تمام مناطق استان البرز از جمله عظیمیه ، جهان شهر ، مهرشهر ، فردیس و.. آماده اجرای پروژه های گچبری شما عزیزان میباشد.

نکته: بازدید منزل یا محل کار شما جهت آنالیز و مشاوره تلفنی جهت دریافت مشاوره کاملا رایگان میباشد و شما مستقیما با شخص استاد رضا پارسایی در تماس خواهید بود.

شماره تماس : 09121675601

آدرس وب سایت : classicroom.ir

در ادامه شما را با جدیدترین گچ بری های سقف و دیوار فضاهای داخلی به طور کامل آشنا خواهیم کرد.

تهیه شده توسط تیم خبرگزاری تنسیم

گچبری دیوار

دیوار، یکی از اجزای اصلی و حیاتی و در نظر داشتنی در هر خانه است. وقتی کسی وارد خانه می شود، احتمالاً 80٪ اولین چیزی که به چشمش می خورد، دیوار خانه است.

از گذشته تاکنون، گچبری سنتی برای تزئین دیوارها رایج بوده است. اما در حال حاضر، بیشتر از گچبری مدرن و نئوکلاسیک استفاده می شود.

کلاسیک روم برتر یک مجموعه حرفه ای است که خدمات گچبری دیوارهای پذیرایی و اتاق خواب را با طرح و مدل های دلخواه شما ارائه می دهد. دیوار، بخشی از خانه است که اگر تزئینی بر روی آن اجرا نشود، ظاهر زیبا نخواهد داشت. با استفاده از روش های مختلف، می توان دیوار خانه را به یکی از زیباترین بخش های خانه تبدیل کرد و به آن فضای زیبا و جذابی بخشید.

این نوع گچبری یکی از روش های شیک و مدرن است که در حال حاضر طرفداران زیادی پیدا کرده است و افراد و خانواده های زیادی برای تزئین دیوارهای پذیرایی و اتاق خواب از آن استفاده می کنند.

گچبری یکی از خدماتی است که همه خانواده ها با هر سلیقه ای آن را دوست دارند، زیرا دارای طرح و مدل های مختلفی است که با هر سلیقه ای سازگار است.

علاوه بر این، روش های دیگری مانند آینه کاری و پتینه کاری نیز وجود دارند که توسط تعدادی از افراد ماهر اجرا می شوند و طرفداران و علاقه مندان خاص خود را دارند. به طور روز به روز، تعداد مشتریان این دو هنر زیبا در حال افزایش است.

گچبری دیوار، همانطور که از نامش پیداست، مربوط به تزئین دیوار است. گچبری حاشیه ای یکی از انواع گچبری برای دیوار است. این خدمات به گچبری دیوارهای پذیرایی محدود نمی شود، بلکه شامل انواع دیگری مانند گچبری دیوار اتاق خواب، گچبری دیوار تلویزیون و گچبری دیوار ساده و شیک می شود.

تهیه شده توسط تیم خبرگزاری تنسیم

سقف

از مرسوم ترین محل های اجرای این هنر زیبا، سقف منازل است. همان طور که گفته شد از گچبری کلاسیک در سقف سازه های قدیمی به کار برده می شد؛ هنوز هم کسانی که به اصالت این هنر علاقه دارند برای سقف خانه و دیگر محیط ها، گچبری سقف با دست را سفارش می دهند. باید گفت علاوه بر سبک سنتی و کلاسیک از سبک نوین و مدرن نیز برای تزئین سقف ها استفاده می شود. گچبری کلاسیک روم برای خلق این هنر زیبا و ارزشمند در کنار شما است.

اغلب توصیه می شود که برای خانه ها از صفحات گچی تزئینی ساده استفاده شود؛ زیرا سادگی همیشه زیبا است و هیچ گاه از مد نمی افتد. طرح های ساده قطعاً هزینه های کمتری برای شما به ارمغان می آورند و در زمان سریع تری آماده می شوند. یک طرح ساده برای سقف باید با دکوراسیون منزل شما هماهنگ و متناسب باشد؛ در غیر این صورت نه تنها زیبایی خاصی ایجاد نمی کند، بلکه باعث کاهش زیبایی خانه می شود.

گاهی سقف می تواند به تنهایی دکوراسیون خانه و زیبایی آن را کاهش دهد که با انتخاب یک گچبری مناسب و ساده، می توانید هم سادگی سقف را حفظ نمایید و هم به آن جلوه و زیبایی ببخشید. اتاق خواب نیز مکانی برای استراحت است؛ ازاین رو باید دارای فضایی دلنشین و لذت بخش باشد. سقف اتاق خوابتان را نیز می توانید با کمک صفحات تزئینی گچی سقف جلا دهید. قطعاً استفاده از گچبری های مدرن با نورپردازی مناسب در اتاق خواب، باعث می شود که آرامش بیشتری را هنگام استراحت و خواب تجربه کنید.

قیمت گچبری

باتوجه به تمام توضیحات داده شده در مورد انواع گچبری، می توان گفت قیمت گچبری های دستی و سنتی بیشتر از پیش ساخته و مدرن است. گچ کاری های تزئینی سنتی به دستان هنرمند گچبر انجام می شود که موجب صرف زمان بیشتری است؛ ازاین رو هزینه آن نیز بیشتر است. صفحات تزئینی گچی به روش سنتی و دستی از وزن و مصالح بیشتر برخوردار هستند که بر قیمت آن ها نیز تأثیر می گذارد. در تعیین قیمت یک گچ کاری تزئینی عوامل مختلفی همچون وزن، طرح، نوع، رنگ و دستمزد استادکار مؤثر هستند. حمل و نصب نیز بر قیمت این محصولات اثرگذار است.

"این مطلب تبلیغاتی است"


منبع خبر

تبلیغات کلیکی


پربیننده ترین

آخرین خبر ها سایر گروه ها

وب گردی

آدرس وب سایت شما

آدرس وب سایت شما

آدرس وب سایت شما

آدرس وب سایت شما


بازار کار

دهمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی- عرصه ای برای به نمایش درآمدن موفقیت های خیره کننده شرکت های زیرمجموعه تاپیکو

راه اندازی اپل واچ چگونه است؟

اگر قصد اجاره خودرو برای مسافرت دارین ، این هشدار را جدی بگیرید

ایمپلنت یک روزه دندان با تحویل روکش

آشنایی با گچبری و انواع آن (سقف و دیوار)

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۲/۱۶

حمایت ۴۷۴ هزار میلیارد ریالی بانک صادرات ایران از بخش های اقتصاد مقاومتی

معاون توسعه بازار بیمه ملت دبیر برگزیده کارگروه های تخصصی سندیکای بیمه گران ایران شد

کسب رتبه برتر در جشنواره روابط عمومی های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط رایتل

درخشش روابط عمومی بانک رفاه کارگران در نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی