برنامه تازه سازمان تبلیغات برای رصد مشکلات نشر / مطالبات برخی شاکیان خوارزمی پرداخت شد

۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵

مدیربنیاد کتاب سازمان تبلیغات اسلامی از راه‌اندازی سامانه‌ای برای تبلیغ و ترویج کتاب خبر داد و گفت: بدنبال بررسی مسائل و مشکلات حوزه کتاب هستیم.

برنامه تازه سازمان تبلیغات برای رصد مشکلات نشر / مطالبات برخی شاکیان خوارزمی پرداخت شد

مجدالدین معلمی مدیرعامل «بنیاد کتاب» سازمان تبلیغات اسلامی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ، درباره فعالیت های این بنیاد گفت: ما در بنیاد تمرکز بالایی بر ابزارهای جدید گذاشتیم که بتوانیم سامانه جدیدی در حوزه تبلیغ و ترویج ایجاد کنیم، تا زمینه معرفی کتاب های خوب، رصد، پژوهش و گزارش دهی وضعیت کتاب ایجاد شود.

معلمی افزود: فعلا قرار است سامانه ای ایجاد شود که تا به مطالعات میدانی مسائل حوزه نشر بپردازد، مسائل حوزه نشر بسیار عدیده است، چندین مسأله را می توان به عنوان مسائل حوزه نشر مطرح کرد، از مسائل اقتصادی گرفته تا قواعدی که در حوزه نشر باید تغییر کند، از مسئله مخاطب گرفته تا بازار ترجمه و محتوایی که عرضه می شود، این در حالی است که فضای رسانه ای در کشور ما در حوزه نشر معمولاً به سمت ممیزی می رود و مسائل اصلی حوزه نشر خیلی دیده نمی شود، ممیزی اصولا مسئله اصلی حوزه نشر نیست، قانونی است که با قوت و ضعف هایی در دوره های گذشته انجام شده و هالی نشر با آن کنار آمده اند. آن چیزی که روند حوزه نشر را صدمه می زند، مسائلی است که بیشتر به دلیل عدم اطلاع از بازار نشر ، نیاز نشر و شناخت مخاطب حاصل می شود.

بدنبال طرح های جدید برای برنامه سازی در حوزه کتاب هستیم

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تمرکز بر تبلیغ و ترویج کتاب، آیا با رسانه ملی نیز برای تبلیغ و ترویج کتاب مذاکره ای داشته اید، گفت: فعلاً انحصاری که صدا و سیما به موسسه شیرازه داده است، همچنان پابرجاست و آن ها هم متمرکز ند، بنابراین نیازی به ورود به این حوزه ندیدیم، اما برای برنامه سازی به دنبال طرح های جدید در حوزه کتاب هستیم.

معلمی درباره تعیین تکلیف پرونده انتشارات خوارزمی نیز گفت: کتابفروشی انتشارات خوارزمی از خرداد ماه در اختیار مدیریت جدید قرار گرفته و بعد از بازگشایی استقبال خوبی نیز از آن شده است. در مورد مطالبات مالی نیز دادگاه های مختلفی تاکنون برگزار شده و برخی از کارمندان نیز مطالباتی داشتند که از قدیم پرداخت نشده بود، طبق حکم دادگاه ما مکلف به پرداخت هستیم و بخشی از پرسنل که طبق حکم دادگاه محق شناخته شده اند، مطالبات خود در زمینه سنوات و بیمه را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مجمع عمومی انتشارات خوارزمی از سوی سهامداران در سالیان متمادی جدی گرفته نشده است ، برخی انتقاد و شکایت هایی دارند که متعلق به 15 تا 20 سال پیش است، برای همین حجم شکایات و مراودات خیلی بالا است.

انتهای پیام/


منبع خبر

تبلیغات کلیکی


پربیننده ترین

آخرین خبر ها سایر گروه ها

وب گردی

آدرس وب سایت شما

آدرس وب سایت شما

آدرس وب سایت شما

آدرس وب سایت شما


بازار کار

دهمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی- عرصه ای برای به نمایش درآمدن موفقیت های خیره کننده شرکت های زیرمجموعه تاپیکو

راه اندازی اپل واچ چگونه است؟

اگر قصد اجاره خودرو برای مسافرت دارین ، این هشدار را جدی بگیرید

ایمپلنت یک روزه دندان با تحویل روکش

آشنایی با گچبری و انواع آن (سقف و دیوار)

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۲/۱۶

حمایت ۴۷۴ هزار میلیارد ریالی بانک صادرات ایران از بخش های اقتصاد مقاومتی

معاون توسعه بازار بیمه ملت دبیر برگزیده کارگروه های تخصصی سندیکای بیمه گران ایران شد

کسب رتبه برتر در جشنواره روابط عمومی های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط رایتل

درخشش روابط عمومی بانک رفاه کارگران در نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی